Hoe kunnen we je helpen?

Wij doen er alles aan om voor je klaar te staan. Heb je een vraag, tip of compliment voor ons? Wij horen het uiteraard graag en geven altijd antwoord. Iedere doordeweekse dag zijn wij bereikbaar en helpen we je graag persoonlijk.

 

Maandag t/m vrijdag: 9.00 - 17.30 uur

Zaterdag / zondag: gesloten

Bel: 085 130 17 14

 

Of neem contact met ons op via info@funtochten.nl. We proberen jouw vraag en/of kwestie binnen enkele werkdagen op te pakken. Kun je niet zo lang wachten? Kijk dan eens bij het hieronder gecreëerde overzicht met veel gestelde vragen aan Fun Tochten Nederland en de daarbij horende antwoorden.

Fun Tochten Nederland - Algemeen
Met hoeveel personen kan ik een fun tocht rijden, fietsen of lopen?

Een fun tocht naar keuze kan je altijd alleen rijden, fietsen of lopen. Let er echter wel op dat het gebruiken van een smartphone tijdens het rijden verboden is. Ben je dus alleen en heb je een auto fun tocht geboekt, zet dan de auto stil of parkeer ergens om de opdrachten uit te voeren.

Je kan een fun tocht ook met twee of meer personen spelen. Het is mogelijk dit dan op één smartphone te spelen (denk wel aan de anderhalve meter maatschappij) of je koopt meerdere tickets en begint de tocht tegelijkertijd.

Wanneer kan ik een fun tocht spelen?

Onze tochten zijn 365 dagen per jaar te rijden, fietsen of lopen. Op regenachtige dagen zit je heerlijk droog in de auto, met mooi weer kan je genieten van de buitenlucht op de fiets of wandelend, en zelfs op snikhete dagen is het goed te vertoeven met de airco van de auto.

 

MooveGo App
Wie heeft de MooveGo applicatie ontwikkeld?

Onze tochten zijn ontwikkeld door middel van de MooveGo applicatie aangeboden door een betrouwbare ontwikkelaar: Moove. Moove is een bedrijf uit Barcelona die in 2013 is gestart met het creëren van deze social fun applicatie.

Fun Tochten Nederland was destijds de eerste partner die de applicatie integreerde in evenementen, tochten en teambuilding activiteiten.  Inmiddels heeft Moove wereldwijd meer dan honderd partners en worden er jaarlijks meer dan 55.000 spellen gespeeld via de app.

Waarom heb ik de app nodig voor een fun tocht?

De applicatie van Moove navigeert je naar diverse punten waar opdrachten liggen. Onderweg ontdek je leuke en interessante feiten en weetjes over de omgeving. Je hebt eigenlijk een soort van persoonlijke gids bij je.

De fun tochten spelen zich geheel af via de app en zijn aangepast aan de omgeving en desbetreffende stad.

Met welke smartphone kan ik de app gebruiken?

Voor een goed functionerende tocht, heb je een smartphone nodig met een besturingssysteem Android 9 of iOS 12 en hoger.

Hoe download ik de MooveGo applicatie?

De MooveGo (aan elkaar geschreven) applicatie is te vinden in de Play Store of Apple Store.

Wat gebeurt er met mijn foto's en filmpjes die ik maak onderweg?

Als onderdeel van de opdrachten, maak je onderweg tien leuke foto’s en filmpjes. Er zit vast en zeker een toffe foto bij als herinnering voor later! De foto’s en filmpjes worden gemaakt met eigen smartphone en ook worden ze daarop opgeslagen.

Fun Tochten Nederland heeft géén database en ook worden de foto’s en filmpjes niet opgeslagen in het systeem van MooveGo.

Hoeveel internet en batterij verbruikt de app?

Afhankelijk van de capaciteit en levensduur van de batterij van je smartphone kan het zijn dat afloop van de fun tocht de gsm batterij vrijwel of helemaal leeg is.

Echter, op de meest nieuwe smartphones verbruik je hooguit 40 à 50% van je batterij capaciteit. Ons advies is om ten alleen tijde een oplader mee op pad te nemen.

De applicatie is gebruiksvriendelijk opgemaakt en verbruikt weinig Mb. Wij adviseren wel op de app en de code activatie reeds thuis (of op kantoor) te verzorgen met gratis wifi.

Tijdens de tocht wordt geen 4G/5G gebruikt, tenzij je de gemaakte foto’s en filmpjes wil delen.

Betaling
Is de prijs inclusief btw?

De ticketprijs weergeven in onze webshop is inclusief btw met een percentage van 21%.

Uit welke betaalmethodes kan ik kiezen?

Alle tochten zijn te bestellen via onze webshop. De betaling verloopt via iDEAL, wat automatisch wordt doorgezet op het moment dat er in de winkelwagen wordt gekozen voor ‘betalen’. De betaling is veilig verzorgd door Mollie.

Ontvang ik een factuur na betaling

Ter bevestiging van je online aankoop van een fun tocht, ontvang je een e-mail met hierin een bestelnummer en de btw bedragen. deze bevestigingse-mail kan tevens als factuur dienen.

Ik heb betaald, wat gebeurd er nu?

Na ontvangst en goedkeuring van de iDEAL betaling, ontvang je binnen 24 werkuren een ticket. Deze tickets worden per e-mail verstuurd. Hiervoor wordt het e-mail adres gebruikt die je zelf hebt ingevuld bij het betalingsproces.

We leggen nadruk op 24 werkdagen aangezien tickets alleen worden verstrekt op maandag t/m vrijdag. In het geval dat je een ticket besteld op vrijdag of in het weekend, ontvang je jouw ticket op maandag.

Ter informatie: wij verwachten dat in het vierde kwartaal van 2020 alle tickets automatisch verstuurd gaan worden, direct na ontvangst van betaling. Wij bedanken je alvast voor het geduld en flexibiliteit.

 

Mijn bestelde fun tocht
Hoe lang is mijn ticket geldig?

Een ticket van Fun Tochten Nederland, niet uitmakend of het voor een auto, fiets of wandeltocht en/of online event is; is voor 4 maanden na aanschaf geldig. Onder ‘na aanschaf’ verstaan wij: op het moment dat de betaling geheel verwerkt is en de QR-code gegenereerd wordt. Deze QR-code is een unieke code, die éénmalig te gebruiken is en geldig is voor één tocht.

Kan ik mijn online gekochte ticket retourneren/annuleren?

Helaas is het niet mogelijk eenmaal gekochte tickets in te wisselen of te ruilen. Dit komt omdat voor elk ticket een unieke code aangemaakt wordt en het daarom niet mogelijk is om deze te ruilen voor een andere stad/soort tocht.

De zogenaamde ‘wet koop of afstand’ is niet van toepassing op de door ons aangeboden tickets.

Ik heb een tocht voor volwassenen gekocht, maar wil eigenlijk graag kindervragen

Als een ticket is aangeschaft is het helaas niet meer mogelijk deze te ruilen, ook niet als je liever kindervragen had gewild. Dit komt omdat aan de ontvangen QR-code een specifieke tocht is gekoppeld. Je kan natuurlijk voor de gewenste (andere) tocht wel een nieuw ticket bestellen.

 

Een stad ontdekken met de auto
Ik wil met meerdere auto's een stad ontdekken, heb ik dan meerdere tickets nodig?

Een ticket is geldig voor één fun tocht. Dit betekend dat als je met meerdere auto’s wil gaan rijden, het verstandig is om voor elke auto een ticket aan te schaffen. Hierdoor kan er in elke auto iemand de chauffeur navigeren.

Hoe lang ben ik onderweg?

Alle auto fun tochten zijn circa 45 kilometer lang. Onder normale omstandigheden duurt een auto tour ongeveer 1.5 uur. Gezien onze ervaring, is dit een mooie duur, zodat je met stops en opdrachten meegenomen 2.5 tot 3 uur onderweg bent.

Vind je dit te lang? Neem dan contact met ons op. We passen de tocht graag voor je aan!

Wat doe ik als een weg is afgesloten en de opdracht niet kan bereiken met de auto?

Al onze tochten worden zorgvuldig ontwikkeld. Het team van Fun Tochten Nederland doet haar best om frequent de routes te controleren en waar nodig aan te passen als er spraken is van bijvoorbeeld langdurig afgesloten wegen of het permanent sluiten van een weg. Echter is het niet uitgesloten dat een route altijd perfect uitgevoerd kan worden.

In het geval dat een opdracht op een (tijdelijk) afgesloten weggedeelte ligt en deze niet wordt binnen gehaald op de smartphone in de auto, dan zijn er twee mogelijkheden:

a) Parkeer de auto en loop naar de opdracht toe. Haal deze binnen op je smartphone (door middel van GPS) en loop terug naar de auto. Vervul de opdracht en vervolg de tour.

b) Haal de opdracht binnen door middel van de ‘noodactivering’. Als je dit hebt gedaan, en de opdracht heb voltooid, krijg je de volgende opdracht op de map te zien (een vlaggetje).

Bij elke opdracht zie ik een knop met 'noodactivering' staan, wat is dit?

Bij elke opdracht die staan aangegeven met een vlaggetje op de kaart zie je ‘noodactivering’ staan. Deze knop kan je gebruiken als een opdracht niet binnengehaald wordt door middel van GPS.

 

 

Wandeltochten
Hoe ver moet ik lopen tijdens een fun tocht?

Alle wandel fun tochten zijn circa 6 kilometer lang. Het wandelen van deze tocht duurt, onder normale omstandigheden, ruim één uur. Echter, om alle opdrachten uit te voeren en om af en toe even te kunnen stoppen, moet je rekening houden met een duur van ongeveer 2 tot 2.5 uur.

Doordat je zelf de volgorde van opdrachten kan bepalen tijdens een wandeltocht, is het ook mogelijk opdrachten over te slaan. Hierdoor wordt de tocht natuurlijk korter.

Bij elke opdracht zie ik een knop met 'noodactivering' staan, wat is dit?

Bij elke opdracht die staan aangegeven met een vlaggetje op de kaart zie je ‘noodactivering’ staan. Deze knop kan je gebruiken als een opdracht niet binnengehaald wordt door middel van GPS.

 

Fietsend op avontuur
Hoe lang ben ik aan het fietsen?

Een fiets fun tocht heeft een route die circa 20 kilometer lang is. Om deze gehele route te fietsen, ben je ongeveer één uur onderweg. Voor snorfietsers en e-bikes gaat dit ietsjes sneller.

Gezien onze ervaring, is dit een mooie duur en ook geschikt voor jong en oud. Tevens ben je inclusief stops en uitvoeren van opdrachten circa 2 tot 2.5 uur onderweg.

Vind je dit iets te lang? Neem dan contact met ons op en we denken graag met je mee over het korter maken van de route.

 

Overig
Ik heb een boete ontvangen, daar ben ik het niet mee eens. Wat nu?

Het rijden en fietsen van al onze tochten is voor eigen rekening en risico. Houd ten allen tijden de verkeersregels in acht. Laat andere in de auto navigeren en houd je aan de snelheid. Stop daarnaast ook alleen waar dit is toegestaan.

Houd een smartphone niet in je handen tijdens het fietsen.

In geval dat je een boete ontvangt, zal je deze zelf moeten afwikkelen. Fun Tochten Nederland nemen hier geen verantwoordelijkheid over.