Hoe kunnen we je helpen?

  • Voor algemene informatie en (groeps)aanvragen bel of e-mail ons tijdens kantooruren van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 - 17.00 uur op 085-1301714 of info@funtochten.nl.
  • Voor ticket informatie en hoe de QR code te activeren in onze app (op je smartphone) lees altijd eerst onze ticket informatie pagina en check ook onderstaande veelgestelde vragen. Kom je er dan nog niet uit bel ons tijdens kantooruren en we helpen je graag.  
  • Voor klachten en reclamaties, zie hiervoor artikel 13 in onze algemene voorwaarden.
  • Benieuwd verder naar alle meest gestelde vragen van klanten? Kijk dan naar onderstaand overzicht.

EERSTE HULP BIJ VASTLOPEN VAN DE APP

Wij verzoeken je de app indien mogelijk tijdens onze kantooruren te downloaden op je smartphone en wel van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 - 17.00 uur. Als je vrijdagmiddag activeert is de app nog 72 uur speelbaar, dus ook nog op zondag. Tijdens kantooruren helpen wij je kosteloos, in de avond of het weekend tegen een kleine toeslag.

Indien de app of activatiecode (link) op je smartphone niet start of tijdens de download vastloopt, handel je als volgt:

  1. Heb je correct gehandeld naar onze ticket informatie pagina (spel uitleg) die je bij de bestelling hebt ontvangen? Zo niet lees deze nog eens goed door (heb je een juiste smartphone ingezet?). Mocht je onjuist hebben gehandeld, wat wij natuurlijk betreuren, koop dan eventueel een nieuw ticket (zie punt 4). En/of
  2. Swipe de app eens helemaal weg uit je telefoon. Start de app weer en kijk of je met de ‘verder’ knop door kan spelen. Optioneel nog: Start je smartphone geheel opnieuw op. Open onze app en kijk of je met de ‘verder’ knop door kan spelen. Werkt de app dan nog altijd niet, pak dan een andere smartphone indien present, en kopieer en plak jouw unieke activatiecode in het veld van ‘locatie nummer’ in onze app. Mogelijk wordt de app dan wel gedownload. Jouw unieke activatiecode vind je in onze mail, via de link. Open hiervoor onze mail en klik op de link, deze start met; https://app.mooveteam.com/localizador/jump.html?id=gl-….. De code start met gl- en bestaat dan nog uit 22 karakters. Deze code plak je dus in het veld bij ‘locatie nummer’ in onze app. En/of
  3. Blijft je smartphone vastlopen of werkt de app nog altijd niet op een andere smartphone, neem dan telefonisch contact met ons op. Wij zijn bereikbaar op 085 – 1301714 van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 – 17.00 uur. Wil je stand-by service buiten deze contacturen (in de avond of weekend) informeer dan naar de mogelijkheden via info@funtochten.nl. Wij vragen hier een kleine toeslag voor.
  4. Heb je problemen in de avond of het weekend (en heb je geen stand-by service afgenomen), of heb je incorrect gehandeld naar onze spel uitleg dan adviseren wij om eventueel voor eigen rekening een nieuw ticket in onze webshop aan te schaffen. Je ontvangt dan direct een nieuwe activatielink in je mailbox.  Indien mogelijk raden wij dan aan om deze nieuwe activatielink op een andere smartphone te downloaden.
  5. Reclamatie: Wil je je geld terug conform punt 4? Stuur ons dan binnen 14 dagen na je bestelling een e-mail naar boekingen@funtochten.nl voorzien van bestelnummer, motivatie, gebruikte type (merk) smartphone inclusief Android-versie of iOS softwareversie en te allen tijde een screenshot van de foutmelding in de app. Wij zullen je e-mail en informatie dan samen met de back-end data geschiedenis analyseren. Uiteraard willen wij voorkomen dat problemen zich herhalen voor toekomstige klanten en wordt deze analyse zorgvuldig behandeld. Houd rekening met ongeveer één werkweek responstijd. In geval dat de foutmelding een terecht probleem bij ons was, ontvang je compensatie in de kosten die je maakte conform punt 4. Mochten wij tot aan andere conclusie komen, nemen wij te allen tijde contact met je op voor nader overleg.

Fun Tochten Nederland - Algemeen
Wie is Fun Tochten Nederland?

Fun Tochten Nederland is een betrouwbare leverancier en evenementen organisator die in 2010 is opgericht. Het is een merk van QMandS bv die meerdere merken in de markt zet. Fun Tochten Nederland gaat voor kwaliteit en full service opties. Voor meer informatie over onze organisatie lees dan hier verder.

Met hoeveel personen kan ik een fun tocht rijden, fietsen of lopen?

Een fun tocht naar keuze kan je altijd alleen rijden, fietsen of lopen. Let er echter wel op dat het gebruiken van een smartphone tijdens het rijden verboden is. Ben je dus alleen en heb je een auto fun tocht geboekt, zet dan de auto stil of parkeer ergens om de opdrachten uit te voeren.

Je kan een fun tocht ook met twee of meer personen spelen. Het is mogelijk dit dan op één smartphone te spelen (denk wel aan de anderhalve meter maatschappij) of je koopt meerdere tickets en begint de tocht tegelijkertijd.

Wanneer kan ik een fun tocht spelen?

Onze tochten zijn 365 dagen per jaar te rijden, fietsen of lopen. Op regenachtige dagen zit je heerlijk droog in de auto, met mooi weer kan je genieten van de buitenlucht op de fiets of wandelend, en zelfs op snikhete dagen is het goed te vertoeven met de airco van de auto.

 

MooveGo App
Wie heeft de MooveGo applicatie ontwikkeld?

Onze tochten zijn ontwikkeld door middel van de MooveGo applicatie aangeboden door een betrouwbare ontwikkelaar: Moove. Moove is een bedrijf uit Barcelona die in 2013 is gestart met het creëren van deze social fun applicatie.

Fun Tochten Nederland was destijds de eerste partner die de applicatie integreerde in evenementen, tochten en teambuilding activiteiten.  Inmiddels heeft Moove wereldwijd meer dan honderd partners en worden er jaarlijks meer dan 55.000 spellen gespeeld via de app.

Waarom heb ik de app nodig voor een fun tocht?

De applicatie van Moove navigeert je naar diverse punten waar opdrachten liggen. Onderweg ontdek je leuke en interessante feiten en weetjes over de omgeving. Je hebt eigenlijk een soort van persoonlijke gids bij je.

De fun tochten spelen zich geheel af via de app en zijn aangepast aan de omgeving en desbetreffende stad.

Met welke smartphone kan ik de app gebruiken?

Voor een goed functionerende tocht, heb je een smartphone nodig met een besturingssysteem Android 9 of iOS 12 en hoger. Helaas moet je wel een Google Service (play store) hebben, hierdoor zijn de nieuwe Huawei telefoons niet meer mogelijk.

Hoe download ik de MooveGo applicatie?

De MooveGo (aan elkaar geschreven) applicatie is te vinden in de Play Store of Apple Store.

Wat gebeurt er met mijn foto's en filmpjes die ik maak onderweg?

Als onderdeel van de opdrachten, maak je onderweg tien leuke foto’s en filmpjes. Er zit vast en zeker een toffe foto bij als herinnering voor later! De foto’s en filmpjes worden gemaakt met eigen smartphone en ook worden ze daarop opgeslagen.

Fun Tochten Nederland heeft géén database en ook worden de foto’s en filmpjes niet opgeslagen in het systeem van MooveGo. 100% AVG proof!

Hoeveel internet en batterij verbruikt de app?

Afhankelijk van de capaciteit en levensduur van de batterij van je smartphone kan het zijn dat afloop van de fun tocht de gsm batterij vrijwel of helemaal leeg is.

Echter, op de meest nieuwe smartphones verbruik je hooguit 40 à 50% van je batterij capaciteit. Ons advies is om te allen tijde een oplader mee op pad te nemen.

De applicatie is gebruiksvriendelijk opgemaakt en verbruikt weinig Mb. Om de MooveGO App te downloaden ben je ongeveer 40 Mb kwijt, om het spel de downloaden ben je gemiddeld 80 Mb kwijt. Wij adviseren derhalve om thuis (of op kantoor) met gratis wifi de App en het spel te downlaoden.

Tijdens de tocht wordt geen 4G/5G gebruikt, tenzij je de gemaakte foto’s en filmpjes direct live wilt delen.

Betaling
Is de prijs inclusief btw?

De ticketprijs weergeven in onze webshop is inclusief btw met een percentage van 21%.

Uit welke betaalmethodes kan ik kiezen?

Alle tochten zijn te bestellen via onze webshop. De betaling verloopt via iDEAL, wat automatisch wordt doorgezet op het moment dat er in de winkelwagen wordt gekozen voor ‘betalen’. De betaling is veilig verzorgd door Mollie.com.

Ontvang ik een factuur na betaling

Ter bevestiging van je online aankoop van een fun tocht, ontvang je altijd een e-mail met hierin een bestelnummer en de btw bedragen. deze bevestigingse-mail kan tevens als factuur dienen.

Ik heb betaald, wat gebeurd er nu?

Na je iDEAL betaling, ontvang je in een aparte e-mail je ticket. Hiervoor wordt het e-mail adres gebruikt die je zelf hebt ingevuld bij het betalingsproces.

In deze aparte e-mail ontvang je ook meer informatie over je tocht en een unieke QR activatiecode om het spel / de tocht te spelen.

 

Mijn bestelde fun tocht of game
Hoe lang is mijn ticket geldig?

Een ticket van Fun Tochten Nederland, niet uitmakend of het voor een auto, fiets of wandeltocht en/of online event is; is voor 4 maanden na aanschaf geldig. Onder ‘na aanschaf’ verstaan wij: op het moment dat de betaling geheel verwerkt is en de QR-code gegenereerd wordt. Deze QR-code is een unieke code, die éénmalig te gebruiken is en geldig is voor één tocht of één game.

Kan ik mijn online gekochte ticket retourneren of annuleren?

Helaas is het niet mogelijk eenmaal gekochte tickets in te wisselen of om te ruilen. Dit komt omdat voor elk ticket een unieke code wordt aangemaakt en het daarom niet mogelijk is om deze te ruilen voor een andere stad of soort tocht of game. Ook zijn er al kosten gemaakt. Enige optie is dat u een nieuw ticket koopt, of dat u de huidige alsnog gebruikt (of wellicht als cadeau aan iemand anders geeft). De zogenaamde ‘wet koop of afstand’ is niet van toepassing op de door ons aangeboden tickets. Helaas kunnen wij dus geen geld teruggeven. Je ticket is echter 4 maanden geldig, en je kan desnoods je ticket aan iemand cadeau geven.

Ik heb een tocht voor volwassenen gekocht, maar wil eigenlijk graag de kinderversie?

Als een ticket is aangeschaft is het helaas niet meer mogelijk deze te ruilen, ook niet als je liever kindervragen had gewild. Dit komt omdat aan de ontvangen QR-code een specifieke en unieke tocht is gekoppeld. Je kan natuurlijk voor de gewenste kinderversie tocht wel een nieuw ticket bestellen. Een andere optie is dat je ons een bericht naar kantoor stuurt en sturen wij in een aparte mail binnen 24 uur een PDF document van 20 kindervragen toe. De kinderen kunnen dan op het moment dat er een vraag op de App volgt (volwassenen versie) een leuke kindervraag krijgen (die de ouder / begeleider voorleest).

 

Over Auto Fun Tochten
Autopuzzeltocht 2.0 - Hoe dan?

Om de tocht te beginnen, zal je naar de opdracht moeten rijden die te zien is op je scherm. Ook wel het vlaggetje dat je ziet op de map. Jullie zullen dus zelf moeten puzzelen hoe daar te komen. Gebruik dezelfde telefoon, of eventueel je navigatie systeem in je auto of een andere smartphone. Als je in de buurt van het vlaggetje komt, zal de GPS de opdracht of vraag vanzelf verstrekken. Na het voltooien hiervan verschijnt er een nieuw vlaggetje op de map en rijd je daar naar toe. Zo vervul je de autopuzzeltocht 2.0 !

De autotochten zelf zijn circa 40 a 50 km lang en bij normaal wegverkeer duurt het ongeveer 1,5 tot 2 uur om de tocht te voltooien. In verband met het puzzelen 2.0 en het vervullen van vragen en opdrachten, houd je dus sowieso rekening met minimaal 2,5 uur rijden. Extra stops en files niet meegenomen. Wellicht wil je onderweg stoppen om te snacken of drankje te kopen. Ter info: op de route liggen altijd een aantal restaurants of cafeetjes en passeer je de Mc Drive.

De chauffeur rijdt, let op de weg en wordt geacht de verkeersregels in acht te nemen. De navigator en tevens de app smartphone gebruiker, is de belangrijkste pion in de auto. Hij/zij navigeert de chauffeur naar de juiste plekjes en leest de 50 opdrachten voor, bestaande uit vragen, puzzels en foto/film DOE opdrachten.

Andere inzittende zijn ook zeker nuttig, om bijvoorbeeld:

  • mee te helpen navigeren.
  • de telefoon geregeld over te nemen van een ander.
  • mee te denken over antwoorden en puzzels.
  • een extra smartphone in te zetten voor het opzoeken van antwoorden.
  • leuke foto-en filmpjes te maken als herinnering.

Voor alle vragen, filmpjes en mini games (de puzzels) geldt: Wanneer jij op de startknop drukt zal een tijdslimiet ingaan (van bijvoorbeeld 60 seconden). Zolang je niet op ‘start’ drukt binnen een opdracht, gebeurt er niets. Hierdoor is dus zelf te bepalen hoe lang een tocht duurt.

Bij een autotocht eindig je weer bij de start locatie, de eindscore is nu bovenin het scherm te zien. De tocht is afgelopen en de App kan worden afgesloten.

Ik wil met meerdere auto's op pad, heb ik dan meerdere tickets nodig?

Een ticket is geldig voor één fun tocht en in dit geval ook voor 1 auto. Dit betekent dat als je met meerdere auto’s wilt gaan rijden, dat je meerdere tickets moet aanschaffen. Hierdoor kan er in elke auto iemand de chauffeur navigeren.

Hoe lang ben ik onderweg?

Alle auto fun tochten zijn circa 45 a 50 kilometer lang. Onder normale omstandigheden duurt een auto tour ongeveer 1.5 uur. Gezien onze ervaring, is dit een mooie duur, zodat je met stops en opdrachten meegenomen 2.5 tot 3 uur onderweg bent.

Verder hebben we ook een aantal Specials. Deze auto tochten duren langer.

Vind je een auto tocht te lang duren? Stop dan met de tocht en rijdt deze eventueel de volgende dag verder. Of maak gebruik van de noodactivatieknop en vervul de opdrachten zonder er naar toe te rijden.

Wat doe ik als een weg is afgesloten en een opdracht niet kan bereiken?

Al onze tochten worden zorgvuldig ontwikkeld. Het team van Fun Tochten Nederland doet haar best om frequent de routes te controleren en waar nodig aan te passen als er spraken is van bijvoorbeeld langdurig afgesloten wegen of het permanent sluiten van een weg. Echter is het niet uitgesloten dat een route altijd perfect uitgevoerd kan worden.

In het geval dat een opdracht op een (tijdelijk) afgesloten weggedeelte ligt en deze niet wordt binnen gehaald op de smartphone in de auto, dan zijn er twee mogelijkheden:

a) Parkeer de auto en loop naar de opdracht toe. Haal deze binnen op je smartphone (door middel van GPS) en loop terug naar de auto. Vervul de opdracht en vervolg de tour.

b) Haal de opdracht binnen door middel van de ‘noodactivering’. Als je dit hebt gedaan, en de opdracht heb voltooid, krijg je de volgende opdracht op de map te zien (een vlaggetje).

Bij elke opdracht zie ik een knop met 'noodactivering' staan, wat is dit?

Bij elke opdracht die staan aangegeven met een vlaggetje op de kaart zie je ‘noodactivering’ staan. Deze knop kan je gebruiken als een opdracht niet binnengehaald wordt door middel van GPS.

 

 

Over Wandel Fun Tochten
Wandel Fun Tocht, een uniek stadsspel - Hoe dan?

Bij een wandel fun tocht in één van de steden kan je op elk gewenst punt beginnen en eindigen. Net zo handig, zodat je eventueel ook met elkaar kan verzamelen bij een gezellige horeca naar wens. Als het spel start, zie je 50 opdrachten (door middel van vlaggetjes) aangegeven op de Google map. Klik op een opdracht om te zien hoe ver het lopen is en waar deze over gaat, Loop hier desgewenst naar toe. Je kan hierdoor dus zelf de route en volgorde van opdrachten bepalen. Kom je in de buurt bij een opdracht, dan verschijnt deze vanzelf op het scherm.

Heb je een opdracht voltooid, dan verdwijnt deze van de map. Zo vervul je alle opdrachten, of besluit je bijvoorbeeld met elkaar om in 1,5 uur de tijd zo veel mogelijk opdrachten te vervullen (competitie mogelijkheid).

De wandel fun tochten zijn circa 6 à 7 km lang (efficiënt lopen dan) en zonder het vervullen van de opdrachten duurt het ongeveer 75 minuten om de gehele route te lopen. Houd dus sowieso in combinatie met het uitvoeren van de opdrachten, rekening met minimaal 2 tot 2,5 uur lopen. Extra stops niet meegenomen. Wellicht wil je onderweg stoppen om te snacken of drankje te kopen. Ter info: op de route liggen altijd vele restaurants of cafeetjes.

De navigator en tevens de App smartphone gebruiker is de belangrijkste pion tijdens deze Fun tocht. Hij/zij navigeert en lees de 50 opdrachten voor, bestaande uit vragen, puzzels en foto/film DOE opdrachten.

Eventuele anderen in het team zijn ook zeker nuttig, om bijvoorbeeld:

  • mee te helpen navigeren.
  • de telefoon geregeld over te nemen van een ander.
  • mee te denken over antwoorden en puzzels.
  • een extra smartphone in te zetten voor het opzoeken van antwoorden.
  • leuke extra foto-en filmpjes te maken als herinnering.

Voor alle vragen, filmpjes en mini games (de puzzels) geldt: Wanneer jij op de startknop drukt zal een tijdslimiet ingaan (van bijvoorbeeld 60 seconden). Zolang je niet op ‘start’ drukt binnen een opdracht, gebeurt er niets. Hierdoor is dus zelf te bepalen hoe lang een tocht duurt.

Zijn alle opdrachten voltooid, of is de tijd verstreken, dan is de tocht afgelopen en kan de App worden afgesloten.

Hoe ver moet ik lopen tijdens een fun tocht?

De wandel fun tochten zijn circa 6 à 7 km lang (efficiënt lopen dan) en zonder het vervullen van de opdrachten duurt het ongeveer 75 minuten om de gehele route te lopen. Houd dus sowieso in combinatie met het uitvoeren van de opdrachten, rekening met minimaal 2 tot 2,5 uur lopen. Extra stops niet meegenomen. Wellicht wil je onderweg stoppen om te snacken of drankje te kopen. Ter info: op de route liggen altijd vele restaurants of cafeetjes.

 

Over Fiets Fun Tochten
Fietsspeurtocht 2.0 - Hoe dan?

Om de fiets tocht te beginnen, zal je naar de opdracht moeten fietsen die te zien is op je scherm. Ook wel het vlaggetje dat je ziet op de map. Jullie zullen dus zelf moeten puzzelen hoe daar te komen. Gebruik dezelfde telefoon, of eventueel een andere smartphone. Als je in de buurt van het vlaggetje komt, zal de GPS de opdracht of vraag vanzelf verstrekken. Na het voltooien hiervan verschijnt er een nieuw vlaggetje op de map en fiets je daar naar toe. Zo vervul je de fietsspeurtocht 2.0 !

De fiets fun tochten zelf zijn circa 20 km lang en duurt het ongeveer 75 minuten om de tocht te voltooien. In verband met het speuren 2.0 en het vervullen van vragen en opdrachten, houd je dus sowieso rekening met minimaal 2 tot 2,5 uur fietsen. Extra stops niet meegenomen. Wellicht wil je onderweg stoppen om te snacken of drankje te kopen. Ter info: op de route liggen altijd een aantal restaurants of cafeetjes.

De navigator en tevens de App smartphone gebruiker, is de belangrijkste pion tijdens de fiets tocht. Hij/zij navigeert en leest de 50 opdrachten voor, bestaande uit vragen, puzzels en foto/film DOE opdrachten. Fiets niet met je telefoon in de handen maar gebruik een houder op het stuur of stop als je op je smartphone kijkt.

Eventuele anderen in hetzelfde team zijn ook zeker nuttig, om bijvoorbeeld:

  • mee te helpen navigeren.
  • de telefoon geregeld over te nemen van een ander.
  • mee te denken over antwoorden en puzzels.
  • een extra smartphone in te zetten voor het opzoeken van antwoorden.
  • leuke foto-en filmpjes extra te maken als herinnering.

Voor alle vragen, filmpjes en mini games (de puzzels) geldt: wanneer jij op de startknop drukt zal een tijdslimiet ingaan (van bijvoorbeeld 60 seconden). Zolang je niet op ‘start’ drukt binnen een opdracht, gebeurt er niets. Hierdoor is dus zelf te bepalen hoe lang een tocht duurt.

Bij een fietstocht eindig je weer bij de start locatie, de eindscore is nu bovenin het scherm te zien. De tocht is afgelopen en de App kan worden afgesloten.

Hoe lang ben ik aan het fietsen?

Een fiets fun tocht heeft een route die circa 20 kilometer lang is. Om deze gehele route te fietsen, ben je ongeveer één uur onderweg. Voor snorfietsers en e-bikes gaat dit sneller.

Gezien onze ervaring, is dit een mooie duur en ook geschikt voor jong en oud. Tevens ben je inclusief stops en uitvoeren van opdrachten circa 2 tot 2.5 uur onderweg.

Vind je een fiets tocht te lang duren? Stop dan met de tocht en fiets deze eventueel de volgende dag verder. Of maak gebruik van de noodactivatieknop en vervul de opdrachten zonder er naar toe te rijden.

 

Over onze online Games en Quizzen op de App
Game of Quiz - Hoe dan?

Nadat je de MooveGO App en QR code hebt gescand, kan je naar de menu knop gaan. Klik daar op de opdrachten button en druk daarna op de start of uitleg knop. De quiz of game zal vervolgens starten. De App zorgt voor een goede uitleg en dat bijvoorbeeld quiz vragen automatisch volgen.

Speel je met meerderen op 1 ticket (op 1 smartphone), dan zijn dit de tips:

  • neem de telefoon geregeld over van een ander, zodat iedereen om beurten kan voorlezen
  • denk mee over antwoorden en puzzels.
  • zet eventueel (als jullie deze regel toestaan!) extra smartphones voor het opzoeken van antwoorden.
  • maak met andere smartphones leuke foto-en filmpjes als herinnering.
  • Deel eventueel onze App in een online videoverbinding zoals Zoom, MS Teams of Google Meet. Laat anderen op afstand meedoen!

Voor alle vragen, filmpjes en mini games (de puzzels) geldt: Wanneer jij op de verder knop drukt zal een tijdslimiet ingaan (van bijvoorbeeld 60 seconden). Zolang je niet op de ‘verder knop’ drukt binnen een opdracht, gebeurt er niets. Hierdoor is dus zelf te bepalen hoe lang quiz of game duurt.

Zijn alle opdrachten voltooid, of is de tijd verstreken, dan is de game of quiz afgelopen en kan de App worden afgesloten.

Competitie element - hoe dan?

Dat kan zeker! Bepaal vooraf het aantal teams: bijvoorbeeld 8 auto’s of 15 fiets teams (tandems?), 5 groepjes in een stad of gezellig 10 groepjes online op afstand in een quiz. Koop voor elk groepje (team of auto) dan 1 ticket.

Wij adviseren om de groepsgrootte niet groter dan 4 of  5 personen te maken en is de prijs dus €3,99 per persoon. Bovendien is een Smartphone scherm klein en bijvoorbeeld voor 8 personen op 1 scherm niet echt fijn, maar ook bij grotere groepjes gaan een aantal deelnemers passief meedoen wat wellicht niet het doel is. Uiteraard bepalen jullie helemaal zelf de groepsgrootte, je kan ook in duo’s of met groepjes van drie op pad!  Onderweg kunnen er maximaal 40 punten worden gescoord. Er worden namelijk geen punten toegekend bij de tien foto-en film opdrachten. Echter kan je die gemaakte foto’s en filmpjes wel direct in het spel met elkaar delen, bijvoorbeeld via WhatsApp. Laat iemand die 10 filmpjes en foto’s beoordelen en verstrek bovenop de maximaal 40 behaalde punten, 10 bonus punten voor leuke foto’s en filmpjes.

Check na afloop de eindscore en je hebt een winnaar! Neem wellicht een prijsje mee.

TIP: Speel gemaakte foto’s en/of filmpjes bij de prijsuitreiking af op een beamer! Maar er je eigen teamuitje en teambuilding van!

Delen van scherm online - hoe dan?

Dat kan zeker bij quizzen en games. En betekent dat anderen op afstand online de game of quiz mee kunnen spelen. Hiervoor heb je naast een goede smartphone ook een goede internet- en videoverbinding nodig. Hieronder leggen we dit verder uit;

  1. Bij voorkeur zet je een relatief nieuwe iPhone of Samsung smartphone in. Of in ieder geval heb je een smartphone met minimaal iOS 12 of Android 9 nodig, maar bij voorkeur hoger en dus ook 1 van de 2 voorgenoemde merken. Delen van de quiz of game op een Tablet of Laptop is niet mogelijk.
  2. Je bent op de hoogte van je eigen instellingen op je smartphone, er zijn geen beperkingen en er is ruimte vrij om data erop te zetten. Zakelijke telefoons worden dan ook afgeraden.
  3. Naast onze MooveGO App dien je ook een videoverbinding op je smartphone te downloaden. Online bekende videoverbindingen zijn bijvoorbeeld ZOOM, MS Teams en Google Meet (maar er zijn er veel meer). Je bent op de hoogte van de instellingen, pakketten en beperkingen van je gekozen videoverbinding! Zoom geeft bijvoorbeeld in de gratis versie maar 40 belminuten. Er zijn gratis videoverbindingen mogelijk, maar soms moet je overwegen een betaalde versie (voor bijvoorbeeld 1 maand) te nemen.
  4. Test vervolgens eens eerst het videobellen op je smartphone met anderen en deel dan een aantal willekeurige Apps (bijvoorbeeld WhatsApp, en video Facebook) met hen. Hoe je moet delen in een videoverbinding werkt op verschillende manieren, ken dus je (on)mogelijkheden! MS Teams op een iPhone kan audio delen, maar alleen als je de zij knop op je iPhone hebt aangezet.
  5. Houd verder rekening met een stabiele internet (wifi) verbinding. Videobellen streamt uiteraard continu MB’s. Als er haperingen zijn kan de quiz of game vastlopen, en moet je opnieuw gaan delen.
  6. Ben je er klaar voor? Start dan de quiz of game op onze MooveGO app en deel deze in je videoverbinding en geniet met elkaar op afstand (en bespaar ticket kosten). LET OP; jij moet wel organisator (host) van de videoverbinding zijn om de App te kunnen delen.

NB: Delen van het scherm tijdens tochten is niet te doen en ook gevaarlijk bij auto puzzeltochten! Alleen tijdens quizzen en games is delen mogelijk en veilig.

TIP: Laat anderen gewoon op een laptop of PC videobellen en meedoen. Zij zullen de opdrachten en vragen ter grootte van je smartphone scherm zien. Maak zelf als host (zie puntje 6) ook een extra algemene online vergadering op je laptop of PC aan (als je die extra hebt). Hierdoor sta je ook live in contact met anderen.

 

Overigen
Ik heb een boete ontvangen. Wat nu?

Het rijden en fietsen van al onze tochten is voor eigen rekening en risico. Houd te allen tijde de verkeersregels in acht. Laat andere in de auto navigeren en houd je aan de snelheid. Stop daarnaast ook alleen waar dit is toegestaan.

Houd een smartphone niet in je handen tijdens het fietsen. Gebruik eventueel een fietsstuur GSM houder.

In geval dat je een boete ontvangt, zal je deze zelf moeten afwikkelen. Fun Tochten Nederland nemen hier geen verantwoordelijkheid over.

Ik ben klaar - Wat nu?

Zijn alle opdrachten voltooid of wil je de tocht of game eerder beëindigen? Ga dan in het scherm naar ‘menu’ en klik vervolgens op de button ‘beëindig spel’. Selecteer ‘ja’. Of verwijder gewoon de MooveGO App geheel uit je smartphone, dat kan ook.

Druk echter nooit zomaar op ‘ja’ als je het spel nog verder wilt (door) spelen, na een pauze bijvoorbeeld, of als je de QR hebt gescand. Dit is onomkeerbaar!

Verder eindigt het spel automatisch als de 72 uur is verstreken.

RIVM maatregelen en coronapoof uitjes

Wij hebben al onze fun tochten en workshops coronaproof ontwikkeld naar een anderhalvemetermaatschappij en dus naar 1,5 meter groepsuitjes. Mochten hier vragen over zijn, kan je ons altijd bellen of mailen. Houd verder de RIVM maatregelen in acht. De COVID-19 klachten die veel voorkomen zijn:

  • Koorts
  • Luchtwegklachten zoals hoesten
  • Verkoudheid
  • Niezen
  • Kortademigheid

Belangrijk: als je verkoudheidsklachten met koorts hebt en/of benauwdheid, moet iedereen in het huishouden thuisblijven. Je kan dan ook niet mee op een groepsuitje. Verdere maatregelen om verspreiding te voorkomen tijdens onze fun tochten, activiteiten en workshops zijn;

  • Was vaak je handen.
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes om je neus te snuiten en gooi deze daarna weg.
  • Schud geen handen.
  • Houd 1,5 meter afstand (2 armlengtes) van anderen.
  • Wij zorgen dat onze materialen en voertuigen vooraf schoon worden gemaakt