Frequently Asked Questions (FAQ)

Hieronder vind je de meeste antwoorden op je vragen. Staat je antwoord er niet bij, neem dan contact met ons op via mail of telefoon (kantoor is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00-17.30 uur.

Over onze Fun tochten

  1. Kan ik een fun tocht alleen doen? Ja dat kan, je koopt hiervoor 1 ticket.
  2. Kan ik een fun tocht ook met twee of meer personen doen? Ja dat kan. Wij adviseren dan om allen apart te spelen, dus per persoon koop je dan 1 ticket. Dit ook i.v.m. de anderhalvemeter maatschappij. Echter kun je natuurlijk wel met bekenden/familie/gezin op 1 Smartphone spelen (en kost je dan 1 ticket).
  3. Wat is het verschil tussen een Fun tocht en een Groeps Fun tocht?
    • Een Fun tocht speel je op ons Moove GO spel en op je eigen Smartphone. Je koopt bij een Fun tocht bij ons alleen een ticket. De rest regel jij dus zoals een auto of fiets. Ook stops onderweg zoals bij een restaurant of terras of museum regel jij.
    • Een Groeps tocht speel je op ons Moove GO spel (brons en zilver pakket) of op ons Moove TEAM spel (goud en platina pakket). Deze tochten zijn alleen voor groepen te boeken, vanaf 20 personen, waarbij wij iets toevoegen zoals voertuighuur, maatwerk spel, teambuilding spellen en reserveringen van museum, terras en restaurant.
  4. Waarom is de auto Fun puzzeltocht circa 45 km? De auto tour zelf duurt dan onder normale weg omstandigheden circa 1,5 uur. Gezien onze ervaring is dit een mooie duur, zodat je met stops en opdrachten 2,5 tot 3 uur onderweg bent. Wil je korter op weg, neem dan contact op met ons kantoor. De tour mag je natuurlijk met lange stops, museum bezoek en dergelijke een hele dag laten duren (zorg dan wel dat je je telefoonoplader bij je hebt).
  5. Waarom is de tweewieler Fun puzzeltocht circa 20 km? De fiets tour zelf duurt dan onder normale weg omstandigheden ruim 1 uur.  Voor snorfietsers en e-bikes gaat dit iets sneller. Gezien onze ervaring is dit een mooie duur, en ook geschikt voor jong en oud! Tevens ben je in deze tocht met stops en opdrachten dan circa 2 tot 2,5 uur onderweg. Wil je korter op weg, neem dan contact op met ons kantoor. De tour mag je natuurlijk met lange stops, museum bezoek en dergelijke een hele dag laten duren (zorg dan wel dat je je telefoonoplader bij je hebt).
  6. Waarom is de stadswandel Fun tocht circa 6 km? De wandel tour zelf duurt dan onder normale omstandigheden ruim 1 uur. Gezien onze ervaring is dit een mooie duur, en ook geschikt voor jong en oud! Tevens ben je in deze tocht met stops en opdrachten dan circa 2 tot 2,5 uur onderweg. Daar deze tocht altijd OPEN staat (geen puzzeltocht), kan je ook gemakkelijk opdrachten overslaan, zodat de tocht korter duurt. De tour mag je natuurlijk met lange stops, museum bezoek en dergelijke een hele (mid)dag laten duren (zorg dan wel dat je je telefoonoplader bij je hebt).
  7. Wanneer kan ik de fun tochten spelen? Dit is het leukste coronaproof uitje dat je 365 dagen per jaar kunt doen! Op regenachtige dagen zit je heerlijk droog in een auto en op snikhete dagen is het goed vertoeven met airco in de auto. Alle FUN tochten zijn op mooie dagen ook prima te combineren met een picknick in een park of het bos, dus maak er een gezellig dagje uit van!
  8. Ik wil een speurtocht boeken, hoe moet dat? Als je van speurtochten / puzzeltochten houdt (wij ook), kies dan voor een fiets tocht of auto tocht. Op je App zie je dan maar 1 opdrachtpunt per keer. Je fietst of rijdt hier naartoe, vervult de opdracht en aansluitend zie je een nieuw opdrachtpunt in je App. Je route is dan een verrassing! In steden (onze wandel fun tocht) is de route altijd open, zodat men overal kan starten en eindigen.
  9. Waarom is een speurtocht (puzzeltocht) niet in de stad te boeken? De 50 opdrachten worden d.m.v. GPS realtime gestuurd, hierbij is nauwkeurigheid en afstand bepalend. Doordat de loopafstand gemaakt is voor jong en oud, en omdat wij 50 opdrachten garanderen, is deze route open te boeken. Wil je een wandel puzzeltocht neem dan contact op met ons kantoor!
  10. Kun je ook een open tocht (dus geen speurtocht / puzzeltocht) met de auto of fiets boeken? Ja dat kan en dat wil zeggen dat je startscherm bij aanvang de gehele route weergeeft. Het is dan ook geen verrassing  meer waar je naar toe fietst of rijdt. Dit kan wel handig voor je zijn, als je een hele dag wilt organiseren met diverse stops. Wil je een open Fiets of Auto tocht neem dan contact op met ons kantoor!

Over onze Maatwerk Groeps Fun tochten 

  1. Wat is het verschil tussen een Fun tocht en een Groeps (Fun) tocht?
    • Een Fun tocht speel je op ons MooveGO App en op je eigen Smartphone. Je koopt bij een Fun tocht bij ons in de webshop alleen een ticket. De rest regel jij dus zoals een auto of fiets. Ook stops onderweg zoals bij een restaurant of terras of museum regel jij.
    • Een Groeps Fun tocht speel je ook op ons MooveGO App (brons en zilver pakket) of op ons Moove TEAM App (goud en platina pakket). Deze tochten zijn alleen voor groepen te boeken, vanaf 20 personen, waarbij wij iets toevoegen zoals voertuighuur, maatwerk spel, teambuilding spellen en reserveringen van museum, terras en restaurant.
  2. Ik ben met een groep van minder dan 20 personen, kan ik een groepstocht dan toch boeken? Ja dat kan, maar dan betaal je dus wel voor 20 personen.
  3. Ik wil een open fiets of auto tocht boeken, of een gesloten stadswandel puzzeltocht. Dus een afwijkende tocht dan in de webshop, wat moet ik doen? Er zijn twee mogelijkheden
    • Vul een aanvraag in bij Groeps Fun tocht pakket brons of zilver, en wij zullen deze in behandeling nemen of;
    • Neem dan contact op met ons kantoor!
    • NB: nooit via de webshop een afwijkende tocht dus kopen, want je krijgt dan juist een fiets/auto puzzeltocht of open wandeltocht.

Voor wie is de Moove App cq. de Fun Tochten bedoeld

  1. Is deze Fun tocht wel iets voor mij? Onze fun tochten zijn geschikt voor individu, gezinnen, vrienden, vrijgezellengroepen, families, teamuitjes, schooluitjes en personeelsuitjes (bedrijven) en dus ook voor ondernemersverenigingen, personeelsverenigingen en sportclubs. Voor iedereen dus!
  2. Is de Fun tocht dan voor alle leeftijden? Jazeker, de App is gemaakt voor jong en oud. Tijdens het bestelproces heb je de keuzes uit een route voor volwassenen of route voor kinderen (advies 6 – 14 jaar).
  3. Ik wil graag voertaal Engels op de App kan dat? Vooralsnog zijn alle tochten in het Nederlands ontwikkeld. Een aantal tochten is al vertaald naar het Engels, maar niet via de Webshop te kopen. Wij streven ernaar om in 2021 alle tochten ook in het Engels aan te bieden. Mocht je alsnog eerder een FUN tocht in het Engels wensen, dan kan dat tegen meerprijs ontwikkeld (vertaald) worden (pakket Zilver).
  4. Ik wil graag voertaal Duits, Frans of Chinees op de App kan dat? Vooralsnog zijn alle tochten in het Nederlands ontwikkeld. Wij streven ernaar om in 2021 alle tochten ook in het Engels aan te bieden. Mocht je een FUN tocht in een andere taal wensen, dan kan dat tegen meerprijs ontwikkeld (vertaald) worden.

Over de App

  1. Wie zit achter de App? Je gaat gebruik maken van de betrouwbare APP ontwikkelaar MOOVE uit Barcelona. Dit bedrijf is in 2013 gestart met het maken van deze social fun app. Fun Tochten Nederland was destijds de eerste partner die de App integreerde in evenementen, tochten en teambuilding. Inmiddels heeft MOOVE wereldwijd 100 partners en worden jaarlijks meer dan 55.000 MOOVE spellen gespeeld.
  2. Wat doet de App? De App navigeert je naar diverse punten (opdrachten) en ontdek je onderweg leuke en interessante feiten en weetjes over je omgeving (bezienswaardigheden). Tevens zijn er optionele stops (voor eigen rekening) bij musea, restaurants, cafeetjes en cafetaria. Deze Fun Tocht speelt zich geheel af op een App en hebben wij op maat in de betreffende stad en omgeving ontwikkeld en getest. De App is zeer gebruikersvriendelijk. Naast een Google map, waarmee je de route makkelijk navigeert, krijg je dus 50 opdrachten op je scherm. De opdrachten worden per stuk duidelijk geïntroduceerd en uitgelegd, het spreekt voor zich.
  3. Welke vragen en opdrachten krijg ik? Elke tocht is altijd met 50 vragen, diverse puzzels, foto- en filmopdrachten. FUN volop! Per game ontvang je onderweg: 20 (ook lokale) vragen, 5 leuke foto en 5 film opdrachten. Inclusief 16 puzzels (4 soorten: memory, raad het woord, puzzelen en vul de woorden aan) plus 4 geluid / film bestandjes (met daaraan vragen gekoppeld).
  4. Wat is het verschil tussen een OPEN route en een GESLOTEN route? Bij de open route is de route van tevoren bekend en kies je zelf in welke volgorde je de opdrachten doet. Deze zijn in de webshop alleen voor stadswandel tochten beschikbaar. Bij de gesloten route leidt het oplossen van een opdracht naar het volgende punt, dit heeft dus meer het karakter van een speur- of puzzeltocht. Deze zijn in de webshop alleen voor fiets- en auto tochten beschikbaar. NB: Zie hierboven bij het kopje Over onze Maatwerk Groeps Fun tochten hoe je een open auto of fiets Fun tocht of gesloten stadswandel FUN tocht kan boeken.
  5.  Wat gebeurt er met mijn foto’s en filmpjes? Je gaat onderweg 10 leuke (eigen) foto’s en filmpjes maken. Er zit vast en zeker een toffe foto bij als unieke herinnering voor later! Deze foto’s en filmpjes maak je op eigen Smartphone en worden daar ook opgeslagen. Wij zullen te allen tijde GEEN foto’s of filmpjes zien of bewaren in ons systeem.
  6. Hoeveel is het verbruik en gebruik van de App op mijn Smartphone? Afhankelijk van je capaciteit en levensduur van je batterij kan het zijn dat na afloop van de tocht je GSM batterij vrijwel of helemaal leeg is. Echter op de meest nieuwe Smartphones met nieuwe batterijen, verbruik je hooguit 40 a 50% van je batterij capaciteit. Ons advies is om te allen tijde een oplader mee op pad te nemen. De App (het spel) is verder gebruikersvriendelijk opgemaakt en verbruikt weinig Mb. Wij adviseren wel om de App en code activatie reeds thuis (of op kantoor) te verzorgen met gratis wifi. Tijdens het spel wordt geen 3G/4G gebruikt, tenzij jij je gemaakte foto’s en/of filmpjes realtime wil gaan delen.

Over je ticket

  1. Als ik een ticket koop, hoe lang is deze geldig? Je ticket is 4 maanden na aanschaf geldig. Jij bepaalt zelf in die periode wanneer je de tocht wilt rijden, fietsen of lopen.
  2. Is de prijs inclusief of exclusief btw? De ticketprijs in onze webshop is inclusief 21% btw. Bij groepsboekingen zijn echter alle prijzen exclusief 21% btw.
  3. Ik heb een ticket gekocht, maar wil deze annuleren kan dat? Helaas zijn eenmaal gekochte tickets niet meer in te wisselen of om te ruilen. De zogenaamde wet koop op afstand is niet van toepassing op onze tickets. Je ticket is echter 4 maanden na aanschaf geldig en kan je ook aan een ander weggeven (als cadeau bijvoorbeeld).
  4. Ik heb een ticket gekocht voor een specifieke FUN tocht, maar wil graag een andere FUN tocht. Kan ik deze omruilen? Helaas zijn eenmaal gekochte tickets niet meer in te wisselen of om te ruilen. Deze code is namelijk uniek voor jouw specifiek gekochte tocht. De zogenaamde wet koop op afstand is niet van toepassing op onze tickets. Je ticket is echter 4 maanden na aanschaf geldig en kan je ook aan een ander weggeven. Je kan natuurlijk voor je gewenste (andere) tocht wel een nieuwe ticket kopen.
  5. Ik heb een ticket gekocht voor een specifieke FUN tocht met keuze kinderkragen (i.p.v. volwassenen). Kan ik deze nog omruilen? Helaas zijn eenmaal gekochte tickets niet meer in te wisselen of om te ruilen. De zogenaamde wet koop op afstand is niet van toepassing op onze tickets. Je ticket is echter 4 maanden na aanschaf geldig en kan je ook aan een ander weggeven. Je kan natuurlijk voor je gewenste (andere) tocht wel een nieuwe ticket kopen. Overigens zijn 15 van de 50 opdrachten (vragen) anders bij een volwassenen- of kindertochten, grotendeels (35 opdrachten) is de tocht dus hetzelfde!
  6. Wat is de geldigheid van mijn ticket? Je krijgt per ticket een unieke code, deze is eenmalig te gebruiken en na aanschaf 4 maanden geldig. Eén code is dus geldig voor 1 tocht. Wil je de tour als cadeau aan een ander geven, of wil je tegelijk met meerdere auto’s, personen of fietsers de route rijden of lopen, koop dan meer tickets (per Smartphone 1).

NB: Je kunt eventueel ook een cadeaubon kopen die na betaling onbeperkt geldig is. Op het moment dat je je cadeaubon verzilverd in onze webshop, krijg je de unieke QR code en deze is dan weer 4 maanden geldig.

Over de betaling, en het verkrijgen van je ticket ( LET OP  –  LET OP  –  LET OP ) 

  1. Welke betaalmethode heb ik? Al onze Auto, Tweewieler en Stadswandel FUN tochten (tickets) betaal je via onze webshop via iDEAL. Je wordt automatisch doorgezet naar iDEAL. De betaling zal veilig verzorgd worden door Mollie (https://www.mollie.com/nl). Al onze Groeps FUN tochten worden eventueel ook via de webshop gekocht of desgewenst per factuur betaald.
  2. Als ik tickets heb gekocht per iDEAL, ontvang ik dan een factuur? Je ontvangt per e-mail een bevestiging met uniek nummer en btw bedragen. Deze e-mail kan je tevens als factuur gebruiken.
  3. Ik heb betaald, wat nu? Na jouw betaling per iDEAL en onze controle, ontvang je binnen 24 uur een ticket. Je ticket wordt per e-mail gestuurd, hierin vind je dan tevens de link naar de App inclusief de unieke QR code. Let erop dat wij tickets alleen op maandag t/m vrijdag sturen. In geval je dus vrijdag of in het weekend bestelt, ontvang je jouw ticket op maandag. In het weekend verstrekken wij nooit tickets, let hier s.v.p. op. Ter informatie verwachten wij dat in kwartaal 4 van 2020 alle tickets automatisch verstuurd gaan worden, direct na je betaling. Wij bedanken je alvast voor je geduld en flexibiliteit of dat je ruim vooraf besteld. Tip; wil je in het komende weekend een fun tocht doen, bestel dan uiterlijk op donderdag. Dan verstrekken wij je ticket op vrijdag!

Tijdens de FUN tocht

  1. Waar vind ik de App, waar kan ik de App downloaden? Je vindt de MooveGO APP in de Play Store of APP Store.
  2. Wanneer download ik de App? Je kunt het beste de App thuis (of op kantoor) downloaden. Dit scheelt je niet alleen een aantal MB via 3G of 4G download, ook weet je dan dat de App werkt. Bij voorkeur hebben wij zelfs dat je de App tijdens onze kantooruren reeds te downloaden, ook al wil je de tocht in het weekend rijden. Zie ook onder punt 10.
  3. Hoe werkt het spel verder? Voor alle vragen en puzzels geldt: wanneer jij op de startknop drukt zal een tijdslimiet ingaan (van bijvoorbeeld 60 seconden) en de vraag, opdracht of puzzel starten. Zolang je niet drukt, gebeurt er niets. Hierdoor bepaal je dus ook zelf hoelang de tour duurt.
  4. Hoe lang duurt een tocht? De tour zelf duurt ruim 1 uur voor de fietsers en wandelaars en ruim 1,5 uur voor de auto rijders. Doordat je onderweg 50 puzzels, vragen, opdrachten moet uitvoeren duurt de totale tour circa 2 tot 3 uur.
  5. Hoeveel stops kan ik onderweg houden? Dit bepaal je helemaal zelf. Je kan een museum bezoek combineren met een lunch en/of terrasbezoek. Het spel, de App, duur na activatie 72 uur (3 dagen dus). Je kan dus zelfs op vrijdagmiddag starten en zondag afmaken.
  6. Hoe gaat de route? Wij hebben de route zo gepland dat je, naast highligts in en rondom de stad langs cafeetjes, restaurants, Mc Donald’s en/of cafetaria’s rijdt. Ook is wellicht een museum stop, picknick of wandeling in een park of bos te integreren. Jij bepaalt het tempo en de invulling van je dag!
  7. Welke versie Android of iOS heb ik nodig? Op jouw gewenste dag download je via de App store of Play store de MooveGO App op je smartphone. Deze heeft minimaal Android 9 of iOS 12 versie nodig. Zodra je de App downloadt en de code activeert dan is deze 4320 minuen (oftewel 72 uur) actief. De tijd loopt af in je scherm en is onomkeerbaar.
  8. De App werkt niet? Dat is vervelend, wij willen je verzoeken om te kijken of je GPS aanstaat. Check dan tevens of je minimaal Android 9 of iOS 12 versie hebt (dit vind je in de instellingen van je telefoon).
  9. Ik heb de checks in 8 gedaan, maar de App werkt nog steeds niet? Heb je bij het installeren alle gevraagde acties geaccepteerd waaronder toegang tot gps, locatie, microfoon en camera? Tracht anders met de code nogmaals de App te downloaden. Ga ook naar je instellingen van je Smartphone en open de MooveGO App. Check of je daar alles toegang hebt verleend.
  10. Ik heb 9 ook gedaan en werkt nog steeds niet, wat nu? Tracht de code op een ander telefoon te gebruiken.
  11. Ik heb 10 gedaan maar werkt nog steeds niet of heb geen ander telefoon, wat nu? Wij verzoeken je te bellen naar ons kantoor, deze is geopend van maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur.  Wij helpen je graag.

Boetes, verkeersovertredingen, RIVM maatregelen en incidenten

  1. Ik ben een boete ontvangen, ik ben het daar niet mee eens. Wat nu? Rijden en fietsen van al onze tochten is voor eigen rekening en risico. Houd de verkeersregels in acht, laat anderen in de auto navigeren, houd je aan de snelheid, stop daar waar het kan. Hou een gsm niet in je hand tijdens fietsen. Maak je een tussenstop, houdt de RIVM maatregelen in acht. In geval je een boete krijgt, zul je die zelf moeten afwikkelen, wij nemen hier geen verantwoordelijkheid over.
  2. Waar vind ik de verkeersregels? Alle verkeersregels en verkeersborden vind je op Rijksoverheid. Je kunt bij Rijksoverheid ook de opgelegde boetes vinden.
  3. Als we spreken over de anderhalvemeter samenleving, wat mag wel en niet tijdens de COVID-19 periode? Je vind alle informatie ook bij Rijksoverheid.
  4. Wij hebben een (verkeers)incident, wat nu? Wij betreuren dit natuurlijk en hopen dat alles goed met je gaat. Indien nodig schakel de politie in, voor meer informatie lees bij hen op de website alle informatie over aanrijdingen en incidenten. Zorg natuurlijk dat je te allen tijde goed verzekerd op pad gaat, of dat nu te voet, per (snor)fiets of auto is. Dit is jouw verantwoordelijkheid.

Wegwerkzaamheden en omleidingen

Al onze Fun Tochten worden zorgvuldig ontwikkeld en er wordt bij het maken van de tocht reeds rekening gehouden met wegwerkzaamheden (en omleidingen). Frequent passen wij routes aan in geval bijvoorbeeld wegen langdurig worden afgesloten of permanent verdwijnen. Het is echter dus niet uitgesloten dat je de route perfect kan doen. Soms zal je (een stuk) om moeten rijden of fietsen en maakt uiteraard ook onderdeel uit van je Fun Puzzeltocht! In geval een vraag of opdracht op een (tijdelijk) afgesloten weggedeelte ligt en deze wordt niet op je Smartphone via GPS automatisch binnengehaald, dan heb je drie keuzes:

1. Parkeer je auto of tweewieler en loop er naar toe. Haal de opdracht of vraag binnen (met je smartphone, door GPS). Vervul de opdracht en vervolg de tour.

2. Kijk of je wellicht later op de dag, of de dag erop (mits binnen de 72 uur duur), de weg wel kan benaderen. Pas eventueel punt 1 toe. Maak dan de Fun Tocht af.

3. Mocht 1 en 2 echt niet lukken, en je kan je tocht niet voortzetten? Meld bij ons de wegafsluiting met specifieke opdracht waar het over gaat. Mogelijk kunnen we je doordeweeks van ma. t/m vr tussen 09.00-17.00 uur direct helpen. Na controle, zullen wij enerzijds de route direct aanpassen (wat voor de volgende Fun Tocht gebruikers natuurlijk fijn is), anderzijds zullen wij een een nieuw ticket verstrekken. Hierbij gelden criteria als redelijkheid en billijkheid; 1 en 2 konden echt niet en je had een gesloten puzzeltocht afgenomen (geen open route).

Na de Fun Tocht

  1. Kan ik iets winnen? Jazeker! Meld je aan bij onze Facebook pagina. Like ons, vul je eindscore in en plaats je leukste foto van de tocht erbij. Elke maand trekken wij een winnaar en deze krijgt een toffe prijs van ons.
  2. Waar vind ik jullie Facebook pagina? Like ons en win! facebook Relactive Events
  3. Hoe weet ik wie er heeft gewonnen of dat ik heb gewonnen? Elke maand trekken wij een winnaar. Deze deelnemer(s) krijgt een leuke prijs van ons. Wij zullen de winnaar benaderen en het adres vragen. Over de uitslag en toekenning van de prijs kan niet worden gecorrespondeerd.
  4. Kan ik een review plaatsen? Jazeker, je kan op Facebook en/of ook op Google een review plaatsen.
  5. Kan ik een klacht kwijt? Jazeker en wij stellen hehttps://g.page/relactive-events/review?gmt op prijs dat je dit eerst per e-mail of telefoon doet in plaats van een (negatieve) review op Facebook of Google. Wij staan altijd voor je klaar voor enige op- en aanmerkingen en helpen je graag.